söndag 17 juni 2012

Stevia..

Nu var det ett tag sedan igen jag var här.. Jag är fortfarande inne i en period då jag har svårt att hålla mig ifrån sånt jag inte skall äta men jag har iaf lyckats hålla min vikt och det är jag glad för..
Jag borde säkert inte ens äta typ choklad eller andra sötade saker nu även om det är LCHF-baserade, för det triggar ju.. Men äter jag inte det så äter jag ännu mer av sånt jag absolut skall hålla mig ifrån..

Idag hittade jag på en sida en LCHF-glass från Alvestaglass.. Var inne på deras hemsida för att se vilka som var återförsäljare och jag blev glad då det stod ICA Maxi Olofström.. Så jag for ner för att kolla om de hade denna och jo, den fanns i frysdisken =) Smakade bara en sked av var när jag kom hem, tänkte ta lite till jordgubbar ikväll.. Jag gillade den skarpt..
Stevia är ju ett sötningsmedel, men ett naturligt sådant..Stevia är en växt med ursprung från Sydamerika.. Man använder bladen för att ge sötma.. Man har använt detta sötningssätt i hundratals år till bl.a te..
Så för min del känns det bättre att använda än alla de konstgjorda sötningsmedel som finns..
Jag fann också Fun Light-saft som var sötad med Stevia.. Jag gillar ju vanliga Fun Light men har inte druckit det sedan jag startade med LCHF.. Smakade ett glas innan och den smakade helt okej och kan vara en bra dryck emellanåt när man vill ha något annat än vatten..
I veckan blir det nog något nytt recept att testa skulle jag tro, och då skall jag absolut dela med mig av receptet..

Ha nu en fin fortsatt söndag och en härlig start på nya veckan..

Kram Mia

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag älskar himmelskröra, har smakat vanilj och choklad oxå. Funlighten (strawberry) tycker jag är helt ok. Hoppas du får en fin kväll!

Maritha sa...

Den glassen måste jag söka, även om jag inte är glassälskare så är det ju bra om det finns ett alternativ när maken vill ha för då blir jag nog lite sugen :o))

Jag köpte Stevia när du lagt upp receptet på Fusk ala Maltan och även vanilj pulver och visst smakar det mycket mer :o))

Skönt att du håller vikten, jag har inte ens sökt fram vågen men snart blir det bättre ordning och planering som ju krävs!!

Fortsatt Lycka till <3

Kram Maritha

Marja sa...

Har testat fem av de sex sorters glassar som jag sett att de säljer. Chokladbomb är min favorit! Tyvärr har jag sett att de har en hel del ingredienser som inte är speciellt LCHF-vänliga...

http://bakasockerfritt.blogg.se/

Annelie L sa...

Nästa gång glass suget kommer vältrandes över mig ska jag köpa och prova....det värsta med mig är ju att jag så lätt får för mig att allt måste ätas uppgången gång.....