lördag 30 mars 2013

Påsk.. vilket påhitt...

Ja påsken är inget bra för min sjuka hjärna som säger åt mig att stoppa i mig både det ena och det andra.. Och jag lyder.. Korkat!!! massor av godis har åkt ner, men jag skall vara på banan snart igen.. I morgon är det dags att följa det jag skall äta igen..

I kväll har jag bakat frallor från ett recept jag fick av en tjej på instagram som kallar sig olssy_lchf där.. Följ henne gärna.. Och vill ni följa mig så heter jag photobymaria1 på instagram..
De var rätt goda.. Jag har ju lite svårt för de lchf-bröd jag smakat än så länge då jag inte är så förtjust i mjölet man bakar i, skall det vara bröd så skall det vara riktigt mjöl enligt mig.. Men det får jag ju inte äta, så då gäller det att hitta ngt annat som kan funka.. Och detta funkade rätt bra, så mycket ost i så mandelmjölssmaken nästan försvann..


Frallor
6 st

4 ägg
1,5 msk fiberhusk
2 msk pofiber
3 dl mandelmjöl
4 msk philadelphiaost
1 tsk bakpulver
4 dl ost
3 msk kesella
en nypa salt
Sesamfrö el. vallmofrö till topping

Sätt ugnen på 225°..

Blanda alla ingredienser och forma till bullar.. Strö på sesam-eller vallmofrö..
Grädda i ugnen i ca 13-15 minuter..

Hoppas ni har haft och har en bra Påsk och att ni verkligen njuter antingen ni är lediga eller om ni jobbar..

Kram Mia

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker också det jobbigt med sådana helger där frestelser finns överallt... :(
Frallorna låter goda! :)
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
//Lana

jeannette sa...

Va bra att då kan jag ju låna lite recept här nu när vi ska köra lite LCHF. kramar och ha en fortsatt härlig helg

Unknown sa...

Jadu denna helg har frestat mig massa oxå och trillade dit gjorde jag :(
Nu är det dax att ta mig upp på min väg igen!!
Kämpa på du klarar det :)

Marianne K sa...

Storhelgerna ställer till det med allt det goda som lockar. Men nu är påsken över och det är bra många veckor till midsommar. Så nu får vi köra på till dess:)
Frallorna ser goda ut! Pofiber har jag inte hemma, annars hade jag gjort dem på fm i morgon. Tack för detta recept!

Kram Marianne