fredag 19 april 2013

Chocolate Chip Cookies

Idag på jobbet blev jag så sugen på att baka men fick ju vänta till jag kom hem..
Hemma letade jag upp ett recept jag tyckte verkade gott, körde iväg och handlade det jag fattades.. Sedan drog jag igång och baka Chokolate Chip Cookies, som jag hittade på Annika Rognebys sida.. Det tog ju lite tid att få kakorna klara eftersom degen skulle vila kallt, men det blev bra.. Ja de blev ju lite mjuka men väldigt goda..
CHOCOLATE CHIP COOKIES

75 g rumsvarmt smör
2 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
0,75 dl sukrin melis
1,5 msk kakao
1,5 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 ägg
30-50 g hackad mörk choklad, minst 70%

Blanda alla torra ingredienser med smöret och rör samman detta väl..
Tillsätt ägget och arbetsamman till en deg.. Vänd ner den finhackade chokladen..
Forma degen till en rulle, klä den med plastfolie och lägg den i kylen i några timmar..
Skär rullen i ca 0,5 cm tjocka skivor och forma till kakor som du lägger på en bakplåtspappers klädd plåt.. 
Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter på 200°

De blev som sagt lite mjuka men smakade gott och det är ju det huvudsakliga.. Gör dem om du är sugen på en god fika och vill äta lchf-anpassat..

Kram Mia



3 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm...låter jättegott! Mums!
Ha en toppen lördag!
Kram
//Lana

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad fina det blev! Choklad är alltid så gott i kakor :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

De är jättegoda. Jag bakade dem till jul och de blev en favorit på kakfatet.