torsdag 9 mars 2017

Lite si och så..

Just nu är det lite jobbigt att hålla mig till det jag skall äta.. Åker gärna upp över det fett jag skall hålla mig till, men kolhydraterna ligger jag rätt i.. Men för mycket fett vet jag att jag inte kan äta, för då ökar vikten, så det känns så där.. Otroligt godissugen är jag med, men än så länge har jag lyckats hålla mig ifrån sötsaker.. Så håller jag mig bara på plus-minus-noll på måndag så får jag nog vara nöjd, även om det känns svårt att vara nöjd just nu..
Jag fortsätter att skriva i matdagboken och vara stenhård där..

Idag gjorde jag en god Fläskfilégryta som jag hittade hos 56kilo.se..
Jag hade dock inga champinjoner hemma så jag hade i wokgrönsaker istället (ingen minimajs till mig)..
Jag åt Shiratakinudlar till..


Receptet får ni givetvis här..

Fläskfilé i Srirachasås
4 port.

500 g fläskfilé
2 gula lökar
250 g champinjoner
smör att steka i
5 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
2 msk kinesisk soja
3 msk kalvfond
1 msk tomatpuré
2-3 msk srirachasås

Putsa fläskfilén och skär den i strimlor. Stek köttet, hackad lök och skivade champinjoner i smöret.
Häll över i en gryta och lägg i resten av ingredienserna.
Låt småputtra i ca 10 min.
Servera med grönsaker och ev shiratakinudlar el sjögräsnudlar.

Det var en god middag i kväll och äntligen ett nytt recept :)

I helgen jobbar jag så då får lunch och middag bestå av matlådor fredag-söndag.

Ha en fin helg!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: