söndag 5 mars 2017

Biogodis och restaurangmat

Igår var vi på bio.. Vi såg filmen Dolda Tillgångar.. Så bra!! Se den!! 
För några veckor sedan när jag var på bio så hade jag inget snacks/godis med mig, men igår ville jag ha något att tugga på, så vi körde inom Netto och köpte Fläsksvålar.. Mums så gott!!


Efter bion gick vi till Rosegarden där vi bokat bord.. Jag tog buffén, och startade med den mongoliska buffén, där plockar man ju på sig råa råvaror som de sedan steker i den sås/krydda man vill ha.. Jag valde räkor, lax, musslor, champinjoner och paprika.. Sedan tog jag lite av deras thaibuffé, men avstod från nudlar och ris.. I denna måltid blev det nog lite för lite fett, men jag åt iaf inga kolhydrater, det får jag vara nöjd över..


Idag fick vi för oss att åka till IKEA, och då fick det bli lunch där..
Då valde jag kycklingfilé med stekta grönsaker, bea och egentligen är det potatis eller pommes till detta men det sa jag bara att jag inte ville ha.. Och så köpte jag till en sallad..


Det är många som säger att det är svårt att äta efter lchf när man äter ute, det håller jag inte med om.. Man kan välja bort potatis, pasta, nudlar och ris och hellre be om mer grönsaker.. Brukar aldrig vara några problem..

I morgon har jag vägdag, känns inte som det hänt så mycket och det  vet jag vad det beror på.. Men jag hoppas ändå på något hg ner så klart..

Jag kommer med en vägrapport i morgon vad vågen än visar..

Kram 
Maria

Inga kommentarer: