söndag 29 april 2012

Aja Baja..

Ja så kom det.. Det där som jag någonstans inom mig väntat på.. Den dagen jag skulle falla för frestelsen.. Idag kunde jag inte låta bli att ta en bit av något väldigt gott och sött, och nä, det var inte den lilla biten..
Och så känner jag och tror jag att jag ätit för mycket i helgen för jag har vägt mig nu var dag sedan i torsdags och jag har ökat i vikt.. Allt för mycket fett är ju inte heller bra.. Så nu måste jag hitta en balans som funkar för mig, så från nu skall jag se om jag kan minska ner på en del och öka på annat så får vi se hur det går..

Idag har jag inga recept till er då jag tagit färdig mat med mig till jobbet.. Jag hade några laxrullar kvar sedan igår så de fick det bli till lunch.. Och till middag så blev det baconinlindad kycklingfilé som låg i kylen efter att familjen ätit det..
Just baconinlindat gillar jag, bacon ger så god smak.. Och så enkelt det är.. Bara att steka en kycklingfilé (eller annat kött) med kryddor lite lätt, linda in i bacon och så steka färdigt i ugnen.. Så enkelt och så gott.. Jag åt min  baconinlindade kycklingfilé tillsammans med smarrig coleslaw..
I fredags testade jag att göra chokladfudge enligt LCHF efter ett recept jag hittade, men antingen så missade jag något eller så stod det fel i receptet för det blev bara som en chokladmousse, den skulle ju gå att skära i rutor men jag kunde skeda upp den på tallrik och äta med sked.. Ganska gott blev det ändå med lite vispad grädde till ;) Men receptet skall  ni inte få men jag skall fråga den som skrev det vad jag gjorde för fel.. Lite chokladfudge till fredagsmyset hade ju inte varit fel eller som lördagsgodis..

Nu önskar jag er en bra natt med god sömn och en fin sista april, alltså Valborg.. Elda försiktigt..

Kram Mia

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Visst är det riktigt att man måste hitta balansen, så är det nog i alla dieter. Lycka till !!! Blev sugen på coleslaw när jag såg bilden<3
Kram til dig <3

Unknown sa...

Alla faller nån gång för frestelser... det är bara börja om på nytt igen! :)
Ha en fin dag!
kram
//Lana

Maritha sa...

Det är nog bara tillfälligt men fett ska man ju inte snåla med när man äter LCHF även om jag inte heller vräker så mycket som det sägs att man ska.

Ha en skön Valborg med god mat!

Kram Maritha