lördag 28 april 2012

Lax x 2!!

Lördag idag.. Har ni haft en bra sådan?? Jag har haft en bra lördag trots att jag har jobbat 12,5 timmar idag och skall jobba lika många timmar i morgon.. Visst hade jag ju hellre varit ledig men det funkar helt okej att jobba dessa pass när de bara är en helg var sjätte vecka.. Men man blir trött i huvudet..

Som jag sagt innan så har jag ju en fördel att jag kan laga min mat på jobbet när jag ändå lagar mat till min brukare, så idag har jag tillagat lax två gånger, ja den ena gången behövde jag ju inte använda spisen utan då var det kall lax i form av kallrökt..

Goda var båda rätterna i vilket fall.. Och jag skall så klart ge er recepten =)

FETAOSTGRATINERAD LAX   4 portioner

4 laxfiléer
150 g fetaost
olivolja
salt
peppar
dill

Gnid in laxen med olja, salt och peppar.. Lägg dem i en ugnsfastform..
Smula fetaosten på laxen, strö finhackad dill på..
In i 150 grader i ugnen i ca 20 minuter..

Servera med tex broccoli och blomkål..

Detta enkla men goda recept hittade jag i bloggen LCHF till vardag och fest..

LAXRULLAR
Skivor av kallrökt lax
Ngn smaksatt creme fraiche, här använde jag vitlök

Sätt en klick på laxskivan och rulla ihop.. Klart =)
Perfekt som förrät eller en lätt lunch..

Önskar er alla en fin fortsatt helg..

Kram Mia

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så gott med lax! :)
Ha en fin söndag!
//Lana

Maritha sa...

Den första laxrätten får jag modulera om när jag har en man som inte gillarfärskost! Men jag brukar göra en där jag blandar Phiadelphia med riven lite lagrad ost som täcke.

Tänk jag köpte rökt lax i skivor som jag har i frysen, blir ju perfekt att fixa till en god lunch med ditt recept :o)) Tusen tack!

Snart är din jobb helg över nu så du får ledigt!

Kram Maritha