fredag 27 april 2012

FREDAG!!!

Idag är det fredag och många är glada för det, deras helg starta nu, men inte min.. Jag skall jobba fredag-söndag nu men det funkar det med..
Jag har ju turen att kunna laga mat på jobbet så om jag inte vill så slipper jag ta med mat att värma, godare med nylagad mat.. Så i helgen kommer det med all sannolikhet nya recept jag delar med mig av..
Men idag skall jag vara lat och ta med mat som jag har i frysen.. Idag blir det Kyckling i currysås som hänger med till jobbet.. Smarrigt!!
Jag har ju glömt att berätta att jag även  mäter mig om magen nu när jag försöker minska.. Jag är ju byggd så att det som är övervikt på mig sitter runt mage/rygg.. Jag har smala ben, liten rumpa och smala armar.. Märklig kropp.. Ha ha.. Jag kommer inte att avslöja rent ut hur många centimeter jag har runt magen men kan säga så här att jag hade när jag startade förra torsdagen 15 cm för mycket räknat på det som anses som farligt på en kvinna.. Ni som vet hur många centimeter man skall ha som mest kan nu räkna ut hur jag startade.. Jag mäter mig där jag är som störst, precis nedanför naveln.. Och på en vecka nu så har jag minskat 2,5 cm.. Hade jag nu tränat magen lite med så skulle jag säkert kunnat minskat än mer, men jag är nöjd med det lilla och hoppas på att det försvinner fler centimetrar nu framåt..

Ha nu en fin fredag och njut av er tid vad ni än gör..

Kram Mia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja! Spännande att få vara med om din variant..jag har testat o då passade det inte mig..kanske inspirerar du till att börja om.

marina sa...

Hej Maria. Vad kul att du har gått ner 1,4 kg på en vecka. Det är ju riktigt bra. 2,5 CM är ju också riktigt bra. De säger ju också att man inte ska stirra sig blind på vågen. Att det är bättre att mäta med måttband istället.
Jag håller med dig att det är godare med nylagad mat. "Microvärmd" mat smakar inte lika gott. Ha en trevlig jobbarhelg. ;-) själv ligger jag hemma med feber och ont i halsen. Blir hemma i helgen. Skulle också ha jobbat.
Kram

Unknown sa...

Hej!
Härligt med minskade cm!
Jobbarhelg, ja det har jag haft många år!

Jobbade som usk. Ca 15 år, många helger blev det! Njuter i stora drag nu!
Kram Anna

pernilla be sa...

Svinbra! Fetma på magen är allra farligast, men det brukar ge med sig först. Lite planka på det så :)

kram, pernilla be

Maritha sa...

Vad bra med centrimetrar du tappat :o))

tack för påminnelsen, har glömt att kolla det jag!

Kram Maritha