måndag 23 april 2012

Dag 5

Idag har det stått jobb på schemat och då är det ju bäst att ta sig dit... Jag har ju ett fördelaktigt jobb då jag kan laga maten till mig själv samtidigt som jag gör mat till min brukare.. Bra mycket godare med direktlagad mat än att värma mat i micron även om det med funkar..
Liiite sugen var jag på att dyka ner i påsen med godis som finns på jobbet men jag lyckades hålla mig ifrån den.. *glad* Det är ju min "elaka" chef som skickat dit den ;)

FRUKOST: Naturell yoggi, müsli, 1 kokt ägg

LUNCH: Omelett med lök i, knaperstekt bacon, sallad

MELLANMÅL: Fejk ris á la Malta (glömde ta med bär till jobbet så det fick bli utan)

MIDDAG: Köttfärssås, sallad

MELLANMÅL/KVÄLLSMÅL: Smoothie

Har inte gjort någon speciell köttfärssås för sanningen är att jag tog fram från frysen och värmde.. Så därför har jag inga recept idag, men i morgon skall jag testa mig på något nytt igen.. Jag älskar att göra ny mat som jag aldrig gjort innan..

Jag tycker själv att det är rätt tråkigt att läsa blogg där det inte finns några bilder, men idag har jag ingen bild så ni får stå ut, i morgon är ordningen återställd det lovar jag..

Kram Mia


3 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Vad duktig du är. Tack för att du var med i min lilla utlottning. Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Maritha sa...

Hejja dig Mia som stod emot påsen!!!!

Så skönt att slippa värma maten den blir ju godare då :o))

Just nu håller jag på att grädda Fröbrödet som fanns i MåBras LCHF bok, det ska bli spännande!

Kram Maritha

Chefen sa...

Eftersom din elaka chef numera läser din blogg så får du se till att sköta dig... jag ska kontrollera godispåsen efter dina arbetspass.