fredag 13 januari 2017

Femte dagen..

Så var snart dag nr fem slut med och det går förvånandsvärt bra..
Jag var sugen på godis igår kväll, men tog lite nötter och sedan kröp jag till kojs..

Idag blev det en sen frukost med kokt ägg och bacon..

Och nu i kväll gjorde jag en kycklinggryta med kyckling, champinjoner, gorgonzolaost, kycklingbuljong, grädde, gammeldags mjölk, salt och peppar. Blomkål till det och så sallad.
Blev gott och det är det som får följa med till jobbet i morgon i mina matlådor. Jobbar 12 timmar i morgon så behöver både lunch och middag.



Har provat att göra några jordnötsgodisar med, men de har inte stelnat ännu så har ingen bild än, och vet inte hur de smakar.
Men det skall ni få veta i helgen..

Jag räknar ju kolhydrater på matdagboken.se var dag, men i morgon lördag tänker jag inte göra det.. Tänker ha en "fridag" i veckan, inte så pass fri att jag skall äta godis, dricka läsk, äta bröd pasta osv, utan mer att jag kanske tar en lchf-fika extra, äter lite extra om jag vill, men ändå hålla mig till lchf-föda.. Ja ni förstår nog hur jag menar..

Ha nu en fin helg!!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: