måndag 23 januari 2017

Vägdag

Så blev det måndag igen, och vågen skulle bestigas.. Det var inget kul.. Jag har gått upp 0.8 kg, det var ju liksom inte det jag ville..
Men jag har pratat med min coach och jag skall inte ge upp än.. Hon sa att det kan ta lite tid innan kroppen förstått, helst om man provat att gå ner på andra sätt under en längre tid..
Och så skall jag denna veckan noggrant dokumentera på matdagboken, sedan skicka var dag till min coach som skall titta på hur jag äter..
Igår frågade jag hur mycket jag skall äta vad det gäller fett och proteiner med.. Då förklarade hon att man lite enkelt kan räkna det på hur mycket ens målvikt är.. Så är mitt mål 70 kg så skall jag äta ca 70 g protein, det dubbla i fett så alltså 140 g (och rätt fett då) och äta max 30 g kolhydrater/dag.. Jag skall försöka lägga mig på max 20 kh/dag..
Jag ger det lite tid till sedan får jag se hur jag gör, jag hoppas iaf att jag har fel med att lchf inte är ngt för min kropp.. Håll tummar på att detta funkar på mig så jag kan se hyfsat fräsch ut i sommar =)

Nu på morgonen, eller rättare sagt på förmiddagen, har jag ätit kesobröd till frukost, med bregott, ägg och majonnäs på och te till det.. Gott!!


Nu laddar jag vidare med att få detta att funka för mig.. 
Jag SKALL gå ner i vikt!!
Jag SKALL må bra!!
Jag SKALL bli mer hälsosam!!
Basta!!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: