måndag 16 januari 2017

Vägdag!!

Så var måndagen redan här, och den första veckan har gått på mitt lchf-liv.. Och det är ju på måndagar jag skall väga mig.. Höll på att glömma det idag, kl 05:40 är min hjärna inte startad, så jag hann och klä på mig innan jag kom på att det var vågen med som skulle klivas upp på.. Jag väger mig alltså utan kläder, och tanken är att när jag kommit till den vikt jag vill, så skall jag gå ner lite till tills jag väger målvikten på kvällen.. Det brukar skilja på lite drygt ett kilo mellan morgon och kväll på mig..

Så då till dagens vikt.. Var det ett plus eller ett minus? Jo det var ett minus på 1,6 kg och ett minus på 3 cm runt midjan.. Jag är helnöjd..
Jag behöver komma igång med träningen igen, men av en anledning så prioriterar jag inte den just nu, och varför kan ni säkert få reda på så småningom, men jag har iaf kommit ut på ett par promenader, och när jag jobbar em/kväll så promenerar jag till jobbet, och det är ju bättre än inget..

Nu i kväll har jag gjort maten jag skall äta i morgon, ja i kväll får jag nog med ha lite då jag inte ätit så mycket idag.. Är inte jättehungrig men äter jag inte så lär väl magen kurra precis innan jag skall lägga mig..
Idag blev det en form av kasslergratäng.. Himla enkel sådan då jag inte orkade laga till ngt speciellt..
Jag skivade kassler och lade i en smörsmord ugnsform.. Gjorde en sås på crème fraiche, gammeldags mjölk, grädde, kryddor, tomatpuré och ost.. Hällde såsen över kasslern och så in i ugnen.. I morgon tänker jag ha blomkål till, men ikväll äter jag den som den är med lite sallad..


Ha nu en bra kväll så "ses" vi kanske i morgon <3

Kram 
Maria

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Härligt, bra jobbat !!!!

Maritha Qvist sa...

Grattis, det går ju bra det här :)