måndag 27 februari 2017

Delmål!!

ÄNTLIGEN!!! Ja äntligen har jag nått delmål nr 1, och det var att spränga 5 kg, och det har jag gjort idag.. Vågen visade idag ett minus på 0,8 kg sedan förra måndagen, och den sammanlagda viktminskningen är nu 5,4 kg.. Det har inte gått jättefort, men det gör inget bara det går nedåt.. Jag starta ju om med lchf den 9/1, så 7 veckor sedan.. Det blir ett snitt på 0,77 kg/vecka, och det är jag nöjd med.. Fixar jag 0,5 kg/v så är jag jättenöjd..
Nästa delmål ligger inte så jättelångt iväg, dit har jag idag 1,3 kg, vore gött att ta det på två veckor, ja gärna på en vecka men det räknar jag inte med då jag inte rör mig så mycket för tillfälligt..
Jag mäter mig ju också, men bara runt mage och höfter.. Höfterna vill jag inte gå ner ngt på för där är jag smal, men magen vill jag ju minska drastiskt, och nu hade det äntligen rört på sig lite där, ett minus på 2,5 cm på en vecka och sammanlagt 7 cm på dessa veckor.. Jag ser i spegeln att jag tappat vikt i ansiktet och under brösten, men där har jag tyvärr inte mätt..
Men nu när jag gått ner 5 kg så skall jag ta en ny bild på mig, fast det får bli i morgon, idag har jag inte tiden.. Var 5:e kg så vill jag ha en bild, så jag hoppas på minst 4 bilder sammanlagt..


Idag har vi möte på jobbet och sedan skall jag bjuda dottern och hennes sambo på mat på Kickis här i byn, ja om hundarna fixar att vara hemma i huset själva.. De har en valp som inte riktigt är att lita på ännu.. 
Vad jag skall fixa till middag vet jag inte än, men i vanlig ordning så löser det sig ju alltid =)

Ha en fin start på denna nya vecka!! Vi närmar oss våren med stormsteg nu...

Kram 
Maria

1 kommentar:

Ulla sa...

Grattis Mia!
Du är en kämpe och så roligt att det går åt rätt håll för dig!
Önskar att jag hade lika mycket go i mig som du men det kanske kommer!
Kramen till dig och bra jobbat!