måndag 13 februari 2017

Vägdag!!

Så var femte veckan gjord, och jag går in i vecka 6..
Eftersom jag förra veckan inte rört mig mer än från sängen ner till soffan var dag så räknade jag inte ens med viktnedgång, men faktiskt så hade det rört sig lite.. -0,6 kg hade jag minskat.
Så nu är den sammanlagda viktminskningen 4,4 kg och jag har minskat 5,5 cm runt magen.. Det är jag nöjd med.. En av veckorna gick jag ju upp lite i vikt med, så 4,4 kg är helt ok för mig på 5 veckor..
Men till nästa vecka hoppas jag att jag har nått till den magiska viktminskningen på 5 kg.. Då skall jag ta bilder på mig igen.. Tog ju bilder när jag startade, och har tänkt att ta det var femte kilo, så förhoppningsvis får jag ta minst 4 bilder sammanlagt =) 20 kilo är ju inte tanken att gå ner, men efter 3:de bilden så kan jag ha något kilo kvar till den målvikt jag har satt..

Igår var jag på bio med 4 härliga tjejer.. Vi var ju så klart på filmen Fifty shades darker.. Mycket bra enligt mig, och bättre än första filmen..
Innan bion så var vi på restaurang, en thai-restaurang där de även har mongolisk bbq, så det valde vi allihop.. Jag tog inte förrätten som var sushi, vilket jag verkligen tycker om,  utan gick direkt på det mongoliska, så plockade på mig grönsaker och råa räkor och rått kött, som de sedan stekte upp med ngn god sås.. Perfekt och jättegott.. Nu blev det ju inte så fett men bättre än att jag åt ris eller nudlar.. Jag valde så klart även bort efterrätten som var glass och friterade bananer..

Dagen idag började med låååång sovmorgon eftersom jag skall jobba i natt.. Har jätteont i halsen och huvudvärk så känner mig lite sådär, så orkade inte göra ngn avancerad frukost, så det fick bli fejk ris a' la malta, en dubbel till sen frukost.. Inte den bästa frukosten men den får duga idag..



Middag vet jag så klart inte vad det blir, som vanligt.. Men middag lär det säkert bli idag med..

Idag skiner solen vackert utanför fönstret så idag får det bli en kort runda ute innan jag måste göra lite annat inomhus..

Ha en jättefin dag!!

Kram
Maria

Inga kommentarer: