onsdag 8 februari 2017

Svårt!

Just nu är det svårt att hålla min fokus på i princip allt, och då även mitt ätande. Igår blev det en del fel som hamnade i min mun, men idag skall jag försöka att äta helt rätt efter matdagboken.
Jag mår ju som sagt var inte så bra så det är inte konstigt att fokus hamnar lite hipp som happ..
Men jag skall fortsätta att göra mitt bästa..
Jag har sjukskrivit mig tis-fre, men skall jobba i helgen..
Så nu är det andra dagen jag går runt i en one-piece, sitter en stund vid datorn tills koncentrationen tagit slut, sitter lite vid tv'n till koncentrationen tar slut även där.. Så lite fram och tillbaka.. Känner att jag behöver ut och gå en runda men blir inte färdig med att göra det..
Har iaf en plåt med fröknäcke i ugnen nu så det hann jag göra innan koncentrationen ballade ur där med.. Receptet hittar du ----> HÄR
Bakade fröknäcke igår med, känner att jag vill ha lite sådant hemma som jag kan ta när suget sätter in, bra mycket bättre än choklad iaf, även om jag ännu så länge tycker att choklad är godare ;)


Klockan är 13:45 nu, klockan 13 blev jag färdig med att göra frukost, så den har jag precis fått i mig..
Idag blev det två kokta ägg som jag åt med en blandning av majonnäs och grekisk yoghurt, och en bit brie till det.. Och så en mugg te och vatten till med..


Vad jag och sambon skall äta till middag vet jag inte än, har inte haft en tanke på att vi skall ha mat även idag förrän nu när jag skriver detta.. Så får göra en djupdykning i frysen och kolla om det finns någon mat man kan trolla fram lite middag av..

Ha nu en fin dag i snöyran som verkar finnas i större delen av vårt avlånga land..

Kram Maria

Inga kommentarer: