torsdag 23 februari 2017

Sen frukost!!

I natt har jag åter igen legat vaken.. Hatar dessa vakennätter.. Har haft det så här i flera år, och det spelar ingen roll om jag jobbar skiftande arbetstider eller om jag har dagtid.. Natt funkar bäst att jobba..
Så efter att ha varit vaken en stund in på småtimmarna så sov jag länge idag på fm, vilket inte heller är så bra, då lär jag ju absolut inte somna som jag skall i kväll.. Men i helgen jobbar jag natt, den bästa arbetstiden för mig, så gör inget om natten som kommer blir vaken, då sover jag igen det i morgon på fm/dagen.. Önskar inget hellre än att få jobba helt natt en tid nu, men då får jag nog söka mig bort från stället där jag jobbar nu.. Ja vi får se hur det blir med det.. Men jobbigt är det att inte kunna sova och det har blivit många nätter med tårar och jag mår ju inget vidare av detta.. Det förstör ju så mycket och som sagt mående är inte på topp..

Men i vilket fall blev det en sen frukost för mig, när ni andra kanske äter lunch så äter jag frukost.. Som jag skrivit innan så är jag rätt trött på äggrätter och bacon så nu har jag fått fundera på vad  jag vill ha till frukost istället, svårt då ägg egentligen är så enkelt.. Men idag blev jag sugen på tonfiskröra, så det har jag gjort och äter det på fröknäcke, fröknäckereceptet hittar ni --> HÄR.. Recept på tonfiskröran är ett enkelt recept som jag hittat i Katrin Zytomeirskas bok, Dags att bli smal LCHF på mitt sätt..


Tonfiskröra
2 port

0,5 hackad rödlök
1 hårdkokt, hackat, ägg
1 burk tonfisk i olja
2 msk creme fraiche
1 msk majonnäs
1 tsk dijon senap
1 msk kapris (jag gillar inte kapris så det utesluter jag)
salt och peppar efter smak

Blanda allt och servera på fröknäcke eller kanske i en avokado om man tycker om det..



Detta är oerhört gott, och så är det bara 1 g kolhydrater i dagens frukost, det gillas..

Igår var jag på ICA Maxis bokrea, några böcker kom med hem, bl.a denna boken med LCHF-recept.. Jag har bara slökollat i den ännu, men säkert finns det något recept jag skall testa..


Jag letade även fram min bok som jag nämnde innan, Katrin Zytomierskas bok.. Den köpte jag 2013 och vet att jag tyckte den var bra, så nu skall jag kolla lite i den och få lite inspiration av Katrin.. Skall nog köpa hennes andra receptbok med tror jag.. :)

Ha nu en bra dag, det skall jag ha, är ju ledig idag..

Kram 
Maria

Inga kommentarer: