måndag 20 februari 2017

Vägdag!!

Så var det måndag igen, och jag hade hoppats att vågen nu skulle visa på sammanlagt minus 5 kg, men nä då, det ville den ju så klart inte.. Så besviken jag blev..
Vågen visade ynka minus 0,2 kg, och ändå har jag ätit som jag skall och jag har motionerat vilket jag inte gjort alls under de andra veckorna.. 
Jag får väl vara glad att det var ett minus på vågen och inget plus.. 
Sammanlagda viktminskningen är nu -4,6 kg, och det är jag ju givetvis glad för.. Men nu satsar jag på att minst ha gått ner 0,4 kg till nästa vecka så jag spränger mitt första delmål som just är ett minus på 5 kg.. Efter det delmålet så är det bara ca 1,5 kg till nästa mål.. Hoppas att detta går vägen, jag skall sköta mig exemplariskt denna veckan.. 


Så nu skall här vägas, mätas och föras in i matdagboken så jag har full koll på allt som kommer in i min mun och landar i magen..

Inget recept idag då jag har jobbat hela dagen och hade gårdagens middag med i matlådan.. Nu i kväll åt jag en liten slice av tacopajen jag gjorde i fredags och så en bit ölkorv.. Borde äta mer grönsaker, har blivit rätt kass på det, jag som alltid fixat till en sallad till maten innan.. Det skall jag bättra mig på denna veckan..

Ha en fin måndagskväll och fortsatt bra vecka..

Kram 
Maria

Inga kommentarer: