lördag 25 februari 2017

Godis!!

Sötsuget slog till under fredagskvällen, och eftersom jag jobbat i natt så ville jag ha med mig något gott..
Har bounty i frysen men ville testa något annat.. Hittade ett recept på Snickers som jag testade.. Men nja, det var inget jag kommer att göra igen.. Glömde ju bort att jordnötssmör inte är min cup of tea.. Men ner går det säkert..
Får hitta något annat som kan locka mer och stilla sötsug..
Men med till jobbet kom en bit och en bounty, plus lite ölkorv och rökt rostbiff som vi köpte idag på Szabos hemchark i Näsum..



Snickers

300 g mörk choklad, 70%
200 g jordnötssmör, osötad
2 dl salta jordnötter

Smält hälften av chokladen i vattenbad.
Häll ut chokladen på ett bakplåtspapper, låt stelna.
Värm/smält jordnötssmöret och jordnötterna i en gryta i några minuter.
Häll jordnötssmeten över chokladen.
Smält resten av chokladen och smeta ut det över jordnötssmeten.

Det var alltså inget för mig, men du kanske gillar det :)
Bountyn däremot är riktigt god..

Ha en fin lördag, själv skall jag sova det mesta av dagen..

Kram 
Maria

Inga kommentarer: